20100227

vodka, garlic. [szombat.]

A mai bejegyzésnek két része lesz. Egy olyan általános ez és ez történt, és egy 'komolyabb' hangvételű(nek szánt; majd meglátjuk, hogy sikerül).

Tehát. Kezdeném is az elsővel, nem akarok túl sokat írni, mert semmi érdekes nem történt mostanában, kedden előadtam klinikai halálomat - a szó legpozitívabb értelmében: meg lettem dicsérve érte, ügyes voltam, zsír volt! Szerdán végigszenvedtem a tanítást, hazajöttem, betegeskedtem. Csütörtökön nem is mentem suliba, csak délután táncolni, az jó volt. Csak jobban elfáradtam, mint kellett volna. Aztán fölmentem a kozmetikába, jött be zapa, és hazahozott minket (mármint zanyával). Péntek a rendes kerékvágás, iskola, hazajövetel, itthonlét. Egész délután semmi értelmeset nem csináltam, csak sims1el játszottam, meg segítettem polcokat szerelni. - Jut eszembe, szeretném a sims2-t, nincs meg valakinek eredetiben??
Aztán. Indulásra készen fél 8-ra, autóba pattanás, Örkény környékén kiszálltam, lementem a gödörhöz, hogy dejó, beülök, majd jön zapa, zsííír lesz. Naná, hogy nem lehetett bemenni, sebaj, legalább telefonálok addig, 'Lilla, nem jössz le gödörbe? Balkanbeats lesz, zsíír lesz.' Lilla persze jön, jó is volt, hogy jött. (:
A koncert nagyon-nagyon jó volt, sajnos még nincsenek fent youtube-on tegnapi videók, de majd lesznek, mert sokan kameráztak, tuti raknak föl. Addig is íme egy koncertvideó, ROTFRONT.



És akkor most át is térnék a 'komolyabb' témára.



Gay, gypsy or jew /by rotfront/

Gay, gypsy or jew -
Hungary is so proud of you
Gypsy, jewish or gay -
Budapesht is the place to stay

In this tolerant world
There are many boys and girls
Who are gypsy, jewish or gay
Thats what I say

Gay, gypsy or jew -
You must stand up and say it loud
Gay, gypsy and jew -
You know your neighbours will be proud

Once I've heard some guy say
That it's not very cool
To be gypsy, jewish or gay -
But he's a fool!


Amikor tegnap elkezdődött ez a szám, nos, az úgy nézett ki, hogy a 'kapucnis srác' (aki talán MadMilian, de nem biztos!!) szétosztotta a szöveget, Lillával be középre, nekem is keeeeeell!!! Szereztünk, azaz Lilla szerzett. És akkor kezdődött. Ránéztem a szövegre, és anyám, igen, ez kell ide. Hogy valaki felálljon ITT (Mo-n) a színpadra, és azt mondja, hogy IGEN B*MEG, ez van, senki nem tehet ezekről, attól, hogy az, nem lesz rosszabb, és milyen IDIÓTA az, aki azt mondja, hogy ezzel baj van. Nem is idióta... én nem tudom mi, nem tudok rá jó szót...
Sajnálom, úgy terveztem, hogy ez tényleg egy komoly része lesz a bejegyzésemnek, de nem tudom úgy leírni, ahogy terveztem, mert engem ez már régóta foglalkoztat, és hát nem is tudom... mondjuk úgy, hogy felkavar. Utálom a rasszizmust, utálok minden ilyesmit.
Mindig is úgy gondoltam, hogy nagy hiba általánosítani, főleg akkor, ha a bőrszín, vagy a származás miatt teszik azt. Attól nem lesz valaki rosszabb, hogy honnan jött. És attól sem, hogy meleg. Engem érdekelnek a melegek (mármint... na, értitek...), és egyszerűen megőrülök, ha Kristóf blogjában olvasok egy olyan hozzászólást, hogy remélem az összes teféléd elmegy Izraelbe... könyörgöm, ha nem szereti őt, minek megy a blogjára??? Áhh. Megint ezek a személyes dolgok...
Szóval. A lényeg, hogy ez a szám mindent elmond. És HIHETETLEN, hogy a mai magyar emberkék ott álltak a gödörben, aki tudta, énekelte a számot, és csillogott a szemük, hogy valaki kiáll és ezt mondja, még ha nem is Mo-n élnek, de 2 magyar is van köztük, és igen! Ezt mondják... És hogy mért nem mondják ezt még minimum 5-6 millióan itt??? És igen. Ismerős állt mögöttem, amerikai. És valahogy azt éreztem, hogy csak ott áll, és azt gondolja, hogy emberek, ti itt örültök most ennek, mint szamár a farkának, holott ez lenne a normális. Lehet, hogy nem ezt gondolta; lehet, hogy teljesen mást. Nem látok bele mások fejébe. De én szeretném, hogy így legyen. Mármint hogy ezt gondolta.
Nem azt mondom, hogy most hirtelen mindenki legyen gypsy, jewish, or gay... főleg hogy az első kettő nem az egyéntől függ. De BASSZUS. Ha már az vagy, akkor vállald föl. Aki nem fogadja el, az egy idióta, és hiába gondolod, hogy vágysz a barátságára... - minek barátkoznál idiótákkal???

Igen. Én ezt így látom 16 éves fejjel és feldúltan. Talán egy 3 évvel idősebb emberke számára ez már röhej... Talán 3 év múlva én is nevetni fogok ezen az íráson. Mármint nem a tartalmán, azon sosem! Hanem azon, ahogy leírtam. Szóval jobb is, ha most befejezem, és ahogy zanya kérte: el megyek takarítani! (:

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

legyünk büszkék a cigányokra? a cigányokra? amikor 10ből 9 meg akar agyalni este amikor sétálok hazafele és el akarja venni mindenemet? igen? amikor a 90%-uk nem dolgozik, csak segélyből él és erre megy el az állam pénze? igen? erre legyünk büszkék? hát gratulálok neked, ügyes vagy. meg ez a banda is... ja hogy NEM Magyarországon élnek?! akkor pont azért nem tudnak lófaszt se az itteni helyzetről. ha mindennap meg akarnák őket késelni, ők sem énekelgetnének ilyen orbitális faszságokat. gondolkodj.

wikky wonka. írta...

te meg vállald fel a neved...
és nem azt mondtam, hogy legyél rá büszke, hanem azt, hogy fogadd el.
90%... épp ez az. Nagy többség, de NEM MINDENKI! Erről van itt szó. Hogy mindenki általánosít...
És aki őket 'agyalja'?? Azok meg 'fehérek'... mennyivel jobb?
Az állam pénze meg... én nem értek sokat a politikához, nem is szeretnék, de azt hiszem, az állam pénzéről inkább jobb nem beszélni, ki tudja, merre jár az. (;
Szerintem egyáltalán nem orbitális faszság. Szerintem ez lenne a normális. Ha MÁSHOL tudnak így élni, és tudják ezt énekelni, akkor valószínűleg Mo-gal van a baj...

wikky wonka. írta...

utószó a bejegyzéshez:
egy valamivel kapcsolatban nem értek egyet a dalszövegben: "Budapesht is the place to stay"...
Számomra Mo nem az a hely, ahol maradni szeretnék... "Amerika, London, Párizs! Aki itt marad, az nem normális..."

zapa írta...

lálá-lalala-lálá...

Névtelen írta...

aki őket agyalja, bár nagyon kevesen vannak, azok a zsír arcok, belőlük kéne több. és mennyinél lehet általánosítani ha 10ből 9nél nem lehet? szerintem pont ennél lehet. nem te mondod, hogy legyünk büszkék ezekre a patkányokra, hanem a dal. "Gay, gypsy or jew -
Hungary is so proud of you"
és de, orbitális faszság, mer NEM szabad örülni az ország megrontóinak és pont. vállaljam fel a nevem... mer az aviade aztán kurvára név. jólvan.

Névtelen írta...

még csak annyi, hogy MÁSHOL a kisebbségek nem segélyekből meg a helyiek szétlopásából meg agyonveréséből élnek meg. hupsz.

wikky wonka. írta...

na. kezdjük ott, az aviade a teljes nevem rövidítése, és ezt le is írtam, mikor ezt a nevet kezdtem használni... de ha bárki megkérdezi, én nagyon szívesen megmondom, hogy ki vagyok...
igen. a dal mondja, hogy büszkék vagyunk rájuk, a normálisokra. DE, hülyék mindenhol vannak, rassztól, nemtől és minden egyébtől eltérően. És az is, hogy 10ből 9... hát szerintem azért ez sem teljesen így van. Az lehet, hogy ha szembe jön veled egy 10 fős banda, akkor akár még 10ből 10en is... De lehet az is, hogy szembe jön veled egy 10 fős olyan, ahol egy sem. Mert vannak olyanok is. Csak róluk senki nem vesz tudomást, mert mindig csak a rosszat kell látni, hogy lehessen szidni őket...
És igen. Pont erről beszélek. Hogy MÁSHOL nincs ebből probléma, ott tudnak normálisan élni egymás mellett az emberek, máshol Ők is normálisak. Ergo megint csak azt tudom mondani, hogy Mo-gal van a probléma...

Trisha írta...

Névtelennek üzenem, hogy bár teljesen egyetértek vele bizonyos dolgokban (sőt, szinte mindenben), szerintem emiatt nem egy tizenéves lány fejét kellene leordítani, hanem tenni kellene ellene.
Mindenkinek joga van ahhoz, hogy saját nézeteket alakítson ki a világ dolgairól. Ha neked nem tetszik, el kéne gondolkoznod azon, hogy miért itt szájhősködsz, és próbálsz leordítani egy lányt aki nem vétett semmit (nem zsidó, nem cigány, nem fekete, stb.), csak egyszerűen elege van az utálkozásból.
Én sem fogadom el, nem szeretem őket, sőt. Sok ismerősöm van vele ugyanígy, mint én, és egyre több. De szerintem semmi értelme itt szidni egymást, attól semmi nem oldódik meg, és senki nem lesz se több, se jobb.

wikky wonka. írta...

köszönöm Trish. (: ♥ na ugye, hogy lehet kulturáltan is megmondani, hogy szerintetek nincs igazam??...
{ma feladom a levelet! (: }

Névtelen írta...

Kedves Trisha. Pont az ilyen kontrollálható szemellenzős anyukedvence tizenévesektől nem fog megoldódni ez a probléma ami fenn áll itthon, amíg nem nyitják föl a szemét. Én csak egy próbát tettem erre, nem sikerült, van ez így. Amit pedig meg tudok tenni ellene, azt meg is teszem, ne aggódj. És nem szájhősködök, csak számomra érthetetlen és elviselhetetlen az hogy szép országunk megrontóiról ilyet olvassak, hogy szeressem őket. Nem. Hatalmas hiba, hogy még mindig van olyan magyar aki nem ismeri fel a cigány-problémát. Mert fenn áll, méghozzá olyan mértékben, ami igazi hungarikum. És NEM Magyarországgal van a baj, hanem a cigányokkal. De amúgy igazad van, Trish, most ahogy újraolvasom amit mond "aviade" itt a kommentekben.. -hát nem mond semmit, szóval neki aztán tényleg értelmetlen tépni a számat. Szóval, köszöntem, viszlát.